Materiaalspecificaties
Hout
Onze palen zijn gemaakt van planken van klasse 3 lijm-gelamineerde onbehandelde grove den balken.
Onze balken zijn ontworpen en gecertificeerd GL28h. Er zijn 4 weerstandsklassen, GL24, 28, 32 en 36h, in oplopende weerstand.
Lijm gelamineerde balken
De maximale dikte van de planken waaruit de balk bestaat, is minder dan 34 m, in overeenstemming met Eurocode 5 geregistreerd als “Mixed Wood Metal Lamp posts”. De lijm die wordt gebruikt om de planken te monteren, staat bekend als witte lijm en heeft als voordeel dat de visuele impact van voegen op de houten delen wordt geminimaliseerd. Net als de Finse grenen die voor onze productie worden gebruikt, zijn onze eindproducten PEFC * -gecertificeerd, certificaat 5674-01.
Stalen componenten
De metalen onderdelen van deze "Mixed Wood Metal Lighting Columns" zijn gemaakt van S235 gegalvaniseerd staal. Voor het verkrijgen van de beste kwaliteit verzinken is het gebruikte staal categorie A conform de norm NF A 35-503.
Warmgewalste producten van type S235 Constructiestaal:
Legering bestaat voornamelijk uit ijzer met koolstof waaraan verschillende elementen (mangaan, silicium, enz.) Zijn toegevoegd om een minimale mechanische weerstand te verkrijgen.
Houten kolomproductie
Onze productielijn voor houten kolommen transformeert GL28h gelamineerde grenen balken in gemengde stalen / houten kolommen, volledig afgewerkt met voetplaat en apparatuur binnen de deur. Zodra de productie is voltooid, worden de kolommen rechtstreeks naar klanten gestuurd.
De productielijn:De fabricage van de masten begint met het afsnijden van de uiteinden van de balk volgens de hoogte van het eindproduct. Vervolgens wordt een centraal gat geboord langs de lengte van de kolom om de bekabeling door te laten.
Cilindrische sectiekolommen worden geproduceerd met hetzelfde bewerkingscentrum. Aanvankelijk hebben alle cilindrische sectiekolommen een veelzijdig profiel. Afhankelijk van het uiteindelijke ontwerp kan de kolom vervolgens worden geschuurd om deze facetten glad te maken en de uiteindelijke vorm te verkrijgen.
Kolommen met vierkante doorsneden worden geproduceerd door een digitaal bewerkingscentrum. Ook op dit punt worden er extra houtsneden gemaakt om de stalen basis en de bovenkap te kunnen monteren.
Standaardzuilen met een hoogte van meer dan 5 m worden in verschillende delen geproduceerd. De delen van de kolom gaan door een digitaal bewerkingscentrum waar vingerverbindingen worden geplaatst op de te verbinden eindoppervlakken. Vervolgens worden de verbindings- en lijmbewerkingen uitgevoerd die nodig zijn om een sterke en permanente verbinding te garanderen.
De assemblagetechnologie die wordt gebruikt om deze kolommen te produceren, voldoet aan de huidige rekenregels.
Afmaken
Alle gaten die nodig zijn om accessoires en / of lampen te bevestigen, worden vervolgens in de houten kolom gemaakt volgens de vereiste specificatie.
Alle kolommen worden vervolgens behandeld met een 4-laags beschermend coatingsysteem dat is ontworpen om de levensduur van de houten kolom te maximaliseren.
De stalen basis wordt vervolgens stevig gemonteerd en vastgelijmd aan de paal. De adapters of andere onderdelen die zijn ontworpen om lantaarns en / of accessoires te bevestigen, worden op dit moment ook geplaatst. Zodra alle bevestigingsmiddelen zijn geïnstalleerd, worden de producten verpakt voor levering.
Verpakking: Verschillende diktes golfkarton beschermen het houten gedeelte, terwijl een vilten hoes de stalen basis beschermt.
De kolommen worden vervolgens van boven naar beneden op een pallet geplaatst, van elkaar gescheiden door houten wiggen die het gedeelte van de mast volgen om uitglijden tijdens transport te voorkomen.
De operator zorgt ervoor dat de pallet wordt uitgebalanceerd op basis van het gewicht en de lengte van de masten. Het zwaartepunt ligt direct boven de positie van de vorken van de pallettruck. De bundel wordt verder beschermd door een houten plaquette om schade door vorken te voorkomen. Ten slotte wordt een plastic film toegevoegd om ervoor te zorgen dat regen de kartonnen envelopverpakking niet kan beschadigen tijdens transport.